7 Maart t/m 18 Maart 2013 - Reisverslag uit Cacia, Portugal van Jamy - WaarBenJij.nu 7 Maart t/m 18 Maart 2013 - Reisverslag uit Cacia, Portugal van Jamy - WaarBenJij.nu

7 Maart t/m 18 Maart 2013

Blijf op de hoogte en volg Jamy

24 Maart 2013 | Portugal, Cacia

7 Maart 2013
Vandaag ging onze wekker om 07;00 omdat we weer aan het moesten. Maar toen we aangekleed waren kregen we te horen dat de treinen staking hadden. Ook niemand kwam ons ophalen dus we moesten thuis blijven. Toen moesten we met de hondjes naar de dierenarts en gelukkig was alles goed met ze. Ook kregen we te horen dat morgen de bruine pup word geadopteerd. Dus ik ben benieuwd of die mensen komen. Maar dat zien we morgen wel weer!

8 Maart 2013
Vandaag werden we opgehaald door Ana, omdat de treinen nog steeds staking hadden. Toen we bij het asiel aankwamen vroeg Robbie wie de sleutel bij had. Maar niemand van ons had hem bij! Dus moesten we wachten op de vrijwilligers maar dat duurde gelukkig niet lang. We konden gelijk aan de slag met het verzorgen van de honden en het schoonmaken van de hokken. Toen alles gedaan was bracht een vrijwilliger ons naar Aveiro station en liepen we vanaf daar naar huis omdat de treinen nog steeds niet reden. Toen we thuis aankwamen gingen we weer een wasje ophangen en kwam Ana langs om papieren af te geven. Even later kwamen de mensen voor adoptie bij ons langs en namen de bruine puppy mee. We moesten uitleg geven over de medicatie. Toen dat gedaan was namen ze de puppy mee naar huis en nu zijn we alleen nog met de moederhond en Milo. Daarna zijn we gaan slapen.

9 Maart 2013
Vandaag waren we vroeg opgestaan zodat ik Milo een chip kon geven. We namen de moeder ook mee anders was ze alleen thuis en dat vonden we zielig. We gingen met de trein naar Cacia en gelukkig deden de hondjes het goed en waren niet bang. Toen we aankwamen bij Gloria wou ze eerst geen chip zetten terwijl het wel was afgesproken dat het vandaag zou mogen en kunnen. Toen vroeg Gloria of we even voer naar het asiel wouden brengen en dat deden we! Toen we klaar waren met het voer had ik Karin gesmst om te zeggen dat de chip nog steeds niet gegeven kan worden en Karin vertelde me dat het al wel mocht. Maar toen ik dat smstje las, moesten we eerst nog naar de dierenarts met de husky voor controle we kregen shampoo mee voor haar poten en we moeten haar vanaf nu elke dag wassen! Want ze heeft een huidprobleem. Toen we terug waren vertelde ik tegen Gloria dat Milo haar chip wel mocht en Gloria heeft de chip gezet. Daarna mochten we naar huis en hadden we lekker vrij. In de avond zijn ik en Paulien naar het centrum gegaan om wat te gaan eten. Daarna zijn we weer naar huis gegaan om de hond uit te laten en filmpje te kijken en zijn we gaan slapen.

10 maart 2013
Vandaag waren we lekker vrij. Eigenlijk heel de dag niks gedaan alleen maar films gekeken. In de avond gingen we uit eten bij vitaminos erg lekker! Toen we klaar waren met eten gingen we nog even rond shoppen, en zijn we naar huis gegaan om de hondjes uit te laten en naar bed te gaan want morgen moeten we weer vroeg op.

11 Maart 2013
Vandaag gingen we weer met de trein naar Cacia. Toen we bij Gloria aankwamen moesten we de bus pakken en een hond ophalen uit het asiel genaamd Doris. Ze dachten dat ze zwanger was en moest naar de dierenarts voor controlen. Ik en Paulien zagen al dat ze niet zwanger kon zijn, maar we brachten haar toch! Ook heeft ze heel lang een touw om haar middel gehad waardoor het in haar liezen gegroeid is, echt super zielig! Ook is het hondje Doris super bang en durft haar hok niet uit te komen en heeft aan een oog staar. Ze moest een nachtje overnachten bij de dierenarts. Dus toen we terug gingen, gingen we eerst Kate wassen en daarna gingen we weer naar het dierenasiel om daar een handje mee te helpen en het werd zo 5 uur! Toen gingen we weer met de trein naar huis. Thuis hebben we vrij weinig gedaan.

12 Maart 2013
Vandaag gingen we weer met de trein naar Cacia, we moesten Kate weer wassen en we moesten de oren van de katten schoonmaken. Ook was aan ons de taak om van alle honden foto’s te maken. Karin had de opdracht aan Robbie gegeven maar dat hebben ik en Paulien maar gedaan. Ook moesten we de honden bij Gloria’s huis ontvlooien en de puppy’s ontwormen. De oren van de katten schoonmaken was nogal een hele klus omdat Gloria echt super veel katten heeft dus 17;00 uur waren we klaar maar we hadden nog steeds niet allen katten klaar maar de volgende dag zoude we er weer mee verder gaan!

13 Maart 2013
Vandaag zijn we weer terug naar Gloria gegaan om verder te gaan met de katten. Naja we kregen nog niet alles klaar maar we hebben genoeg tijd. Om even van werk te wisselen gingen we Kate de husky maar weer eens wassen. Toen we dat klaar hadden gingen we naar het dierenasiel om foto’s te maken van de honden. Helaas is niet alles gelukt omdat het alweer 17;00 uur was dus na wat foto’s gemaakt te hebben van de honden hadden we al het vuile was nog meegenomen en brachten we het naar Gloria’s huis en daarna zijn we zelf ook naar huis gegaan.

14 Maart 2013
Vandaag zijn we weer met de trein naar Cacia gegaan, en gelijk weer naar Gloria toe om kate te wassen toen we dat hadden gedaan zijn we naar het asiel gegaan om foto’s af te maken van alle honden want nou hadden we 2 camera’s bij die van mij en van Ana. Maar vandaag kregen we weer niet alle honden op de foto omdat we weer op nieuw begonnen waren met fotograferen. En omdat de camera’s leeg waren dus gingen naar Gloria’s huis omdat ze met ons naar het strand toen we aankwamen bij Gloria was het al 16;00 uur. Ook moesten we nog even wachten tot dat Gloria weer thuis was want ze moest naar de zigeuners om iets te regelen, die naast het nieuwe asiel zitten. Toen ze er was zijn we eerst naar Barra gegaan (strandnaam) daar hebben we een grote strandwandeling gemaakt. Daarna gingen we weer terug naar de auto. Onderweg naar de auto kwamen we een tentje America’s tegen en daar verkochten ze Tripa’s, waar Gloria ons op trakteerde! Tripa’s is een soort pannekoek met chocolade dus dat vonden we wel erg lekker! Maar je zat er wel snel vol van! Toen zijn we naar een ander strand dat er naast zat gegaan, genaamd Costa Nova! In alle 2 de stranden zat wel wat verschil. Costa Nova heeft leuke huisjes met verschillende kleuren. En ik vond persoonlijk de Costa Nova mooier. Na dat we dat gezien hadden zijn we weer terug gegaan want Gloria moest de katten eten gaan geven en ze had ons afgezet bij het appartement toen we thuis waren hebben niet veel meer gedaan want we waren moe!

15 Maart 2013
Vandaag zijn we weer met de trein naar Cacia gegaan en zijn ik en Paulien eerst naar Gloria gegaan om Kate weer te wassen! Toen we dat hadden gedaan gingen we met een hond naar de dierenarts want die had gevochten met een andere hond en had diepen wonden. We kregen dunne vloeistof Betadine mee met een spuitje en daar moesten we elke dag de wonden mee schoonmaken. Ook moesten we de wondjes telkens weer open maken omdat ze niet gelijk mochten dichtgroeien (eerst moest het binnen in het wondje dicht zijn daarna pas de buitenkant). Daarna hebben we geholpen met het schoonmaken van de hokken en toen we klaar waren gingen we weer naar huis!

16 Maart 2013
Vandaag gingen weer als eerst naar Gloria’s huis met de trein. We moesten weer terug naar de dierenarts met Gloria omdat Doris de hond waarvan ze dachten dat ze zwanger was terug moest op controle voor haar liezen waar dat touw heeft gezeten. Toen we bij de dierenarts waren zou er een man zijn die een hondje aan ons zou overdragen want hij had geen geld om het hondje te behandelen en het was een zwerfhondje. Maar we konden de man niet vinden. Dus we gingen maar alleen met Doris naar binnen. Met Doris ging gelukkig alles goed. Alleen haar oogje was niet opgeknapt. Nu kregen we het advies om gewoon verder te blijven druppelen 3x daags. We hebben ook vandaag nog Kate gewassen omdat dat elke dag nog steeds moet gebeuren. Daarna zijn we naar het asiel gegaan om de foto’s af te maken. Toen we alle foto’s hadden reden we met de auto terug naar Gloria. We hadden gevragen of we de auto voor morgen mochten lenen omdat we naar het strand wilde met de hondjes. En gelukkig mocht het! We waren wel weer met de trein terug gegaan omdat ze de auto in de avond nog nodig had! Toen we thuis waren hebben we niet veel meer gedaan.

17 Maart 2013
Vandaag zijn we in de middag met de trein naar Cacia gegaan omdat we de auto van Gloria mochten lenen. Gelukkig was het goed weer en we gingen met de auto de hondjes ophalen om met ze naar het strand te gaan. Toen we op het strand waren waaide het echt super hard dus we bleven niet lang omdat mijn hondje erg klein is en al het zand in haar oogjes kreeg en vond dat super zielig. En aangezien ze nog jong is en niet al te ver mag wandelen was het verstandig om na een stukje wandelen weer te gaan. Op de terug weg naar de auto had Paulien zin in Tripa’s. Ik eigenlijk niet zo maar voor ik het wist had ze al voor mij een tripa’s besteld haha! En tjah.. dan kan ik geen “nee” zeggen! Na het eten van de tripa’s zijn we terug naar Cacia gereden en waren we wel

• 25 Maart 2013 - 10:11

Ana :

Jamess!!

Het gaat allemaal wel lekker daar ofniet?
    Je hebt hier iig ook niks te missen! Slecht weer.. Ik denk dat je precies optijd terug bent als de zon weer op komt in het kleine tilburg!
    Hoop dat je de laatste weekjes nog geniet!

Ps: kusje aan Milo dan geef ik een kusje aan mij Milo!

Heel veel liefs,

Ana en ash

• 26 Maart 2013 - 08:10

Alex:

Heyy Jamy..

Alles goed meis?
    Leuke verslagen die je maakt. Volgens mij heb je het wel naar je zin.
    :-)

Tis hier ontzettend koud. Ik geloof dat jij het beter hebt.

Succes nog meid.
    Groetjes uit tilburg..
    Houdoeoeoe..

• 26 Maart 2013 - 14:32

Toon En Ria:

hoi jamy weer een mooi verslag het is hier hhhhhheel koud voor de tijd van het jaar
    er is weer een kaartje onderweg het laatste tot volgende week in de shoonste stad van het laand kusje van oma ria en toon