30 jan/ 3 feb 2013 - Reisverslag uit Cacia, Portugal van Jamy - WaarBenJij.nu 30 jan/ 3 feb 2013 - Reisverslag uit Cacia, Portugal van Jamy - WaarBenJij.nu

30 jan/ 3 feb 2013

Blijf op de hoogte en volg Jamy

03 Februari 2013 | Portugal, Cacia

30 Januari 2013
Vandaag werden we opgehaald door Karin en de dierenarts Jacquelien . We mochten meehelpen met het assisteren van de castraties. Toen we aankwamen bij de hospitaal kregen we uitleg over hoe we te werk gingen. Als eerst moesten we de honden wegen. Daarna werd het spuitje gevuld met sedastart en ketamine dit meten ze af op het gewicht (narcose).De hondjes vallen snel in slaap en we ko...nden de voorbehandeling geven. De voorbehandeling bestond uit het scheren van de buik en geslachtsdeel, het schoonmaken van de buik en geslachtsdeel, de oogjes druppelen, en het hondje vast leggen in een bak zodat het klaar is voor de castratie en we de hond konden overhandigen Aan de dierenarts. Nadat de hond klaar was met de castratie moesten wij de SPAR onderzoek doen. SPAR betekent Slijmvliezen, Pols, Ademhaling, en Reflex. We moesten de tempratuur bij houden en om de 10 minuten meten om te kijken of het verlaagd of verhoogd is. De standaard tempratuur moet tussen de 38,39 graden zijn. Als je weet dat de standaard tempratuur is weet je ook wanneer het afwijkt. Onder de 38 C word de hond verwarmd door kruikjes en een deken. Boven de 38,39C word hier niks mee gedaan en blijft de hond gewoon op z'n deken liggen. Daarna luisteren of de hartslag regelmatig is. Ook dit werd constant bijgehouden. Na 20 minuten, afhankelijk van hoe de hond zich gedraagt word er gekeken of sedastop kan worden geïnjecteerd, dit is een middel zodat de hond weer snel wakker kan worden. Dit wordt niet altijd gedaan omdat de neveneffecten van de ketamine extreem uit kunnen werken. Wat je dan ziet is dat de hond niet goed functioneert dit wil zeggen dat de hond hallucinaties krijgt en niet goed kan lopen en steeds omvalt. Het beste wat we konden doen is de hond terug in de Bench stoppen zodat er niks met de hond kon gebeuren. Ook was er een hond die telkens wakker werd, dus die moest telkens narcose bij. Maar na 4 spuiten werd hij nog steeds half wakker als de dierenarts de eierstokken aanraakte. Maar de 5e spuit kon dodelijk zijn dus dat hebben we maar niet gedaan en snel de castratie afgemaakt. Het was erg zielig om de hond zo te zien, half in een waas maar toch ook wel bij bewust zijn. Terwijl de dierenarts doorging probeerde ik en Robbie de hond te kalmeren! Heb het met dat hondje wel moeilijk gehad maar gelukkig kwam ze er snel weer boven op! De castraties hebben we bij 7 honden uitgevoerd. We waren rond 22:00 uur klaar, en 22:30 thuis dus het was wel een zwaar dagje! Toen we thuis waren ging Jessy macaroni maken. En na mijn buikje vol gegeten te hebben, ben ik maar gaan slapen want de volgende dag moesten we weer vroeg op!

31 Januari 2013
Vandaag gingen de jongens verder met de castraties samen met de dierenarts. Ik en Paulien moesten de honden die gister gecastreerd waren terug naar het asiel brengen met een busje. We brachten 4 honden per rit omdat het best wel warm was (20 graden) en het was onze 1e rit in Portugal zonder begeleiding. Dit was natuurlijk wel heel erg spannend maar gelukkig hadden we een Tom-Tom dachten we! Op de heenweg naar het asiel hadden we een afslag gemist. Dus we waren de weg kwijt, ha-ha leuk als je daar niks kent en de Tom-Tom op die plek ook niet!! Maar uiteindelijk zijn we er gekomen. Na dat de honden eruit zijn gehaald moesten we weer terug naar de dierenarts, maar we wisten de straatnaam niet (terwijl het wel in favorite stond) maar wiste wij veel, stonden wel meer Portugese straten. We reden achter 2 mensen aan die ons naar een dierenasiel in Aveiro brachten. Aan de dierenarts hadden we de straatnaam gevragen en ingevoerd in de Tom-Tom. We reden constant goed totdat we bij onze eindbestemming kwamen. Dat was geen dierenasiel, weer balen dus!!! Toen gingen we maar op onze eigen gevoel af, vele rondjes gereden maar na 2 uur kwamen we eindelijk aan bij de dierenarts en waren we best trots dat we het toch gevonden hadden zonder Tom-Tom. Wat waren we toch blij!! Daarna gingen we de volgende rit weer klaarmaken we moesten nog 3 hondjes brengen, maar dit keer deden we heen en terug er maar een uurtje over omdat we ongeveer wisten hoe we moesten rijden en we de Tom-Tom goed ingesteld hadden. Toen we weer terug kwamen moesten we alle benches naar Gloria brengen. En wéér terug naar het dierenasiel om de jongens en Jacquelien op te halen. We hebben best wat uren gereden achteraf. En we waren rond 21;00 thuis! Stiekem maken we toch wel lange dagen. Daarna gingen we omkleden en naar een ander winkel centrum, dit was een half uurtje lopen ongeveer. Wat was dat groot! Een supermarkt met 35 kassa's zoiets heb ik nog nooit gezien! Ze verkochten van alles. Dus ik en Robbie hebben maar een PSP gekocht zodat we elke avond nog even kunnen game! Jessy had z'n PSP al eerder van de week gekocht. Nu zitten we dus elke avond met z'n alle rond de tafel te game!! :) Toen we terug kwamen van het winkelcentrum waren we helemaal op!! De PSP op de lader, even een spelletje gespeeld en ik ben naar bed gegaan!

1 Februari 2013
Vandaag werd er weer gecastreerd Paulien, Robbie, Jessy hielpen Jacquelien mee en ik ging met Karin en een mevrouw mee naar een ander dierenasiel. Dit was een van de beste dierenasiels die ik tot nu toe hier heb gezien. Als eerst gingen we naar een dokter die Karin graag wilde ontmoeten. Erg vriendelijke mensen. Daarna gingen we door naar het dierenasiel dit was nog wel een eindje rijden. Toen we aankwamen bij het dierenasiel begon het echt kei hard te regenen!! Ik zag natuurlijk al van een afstand vele leuke honden!! We kregen een rondleiding daar en ik vond het er wel goed uitzien. Natuurlijk is een asiel niet leuk maar wel het beste asiel wat ik tot nu toe heb gezien. Nadat we daar rond hebben gelopen gingen we naar een restaurant om even te eten. Had heel de dag nog niks gegeten en gedronken dus was wel blij dat we iets gingen eten. Ik had soep, met frietjes en kalkoen met een krokant laagje erom gegeten. Het was zoals gewoonlijk weer erg lekker. Maar de komende 10 weken is denk ik alles lekker wel lekker en vooral omdat het voor je word gemaakt haha!! Daarna reden we naar Cacia, daar wachte de jongens en Paulien en de dierenarts op ons. De rit duurde weer langer als verwacht. Toen we aankwamen stapte ik bij mijn klasgenoten in de auto en reedt Karin met ons mee terug want de auto werd gehuurd en moest voor 19;00 terug gebracht zijn maar 19;00 haalde we niet. Gelukkig mocht Karin hem wat later terug brengen. Toen we thuis waren ging Jessy weer z'n macaroni maken. En zijn de jongens naar het centrum geweest om een paar pilsjes te halen. Ik en Paulien bleven thuis en deden de afwas, badkamer, en onze eigen slaapkamer ingericht pas tot op de dag vandaag zijn ik en Paulien pas echt gesetteld. Maandag moeten we weer aan de gang. Nu lekker 2 dagen bijkomen van een druk weekje. En niet te vergeten… - HAPPY BIRTHDAY TO MY MOMMIE!!!!! ♥

2 Februari 2013
Vandaag hebben we lekker lang uitgeslapen, dat hadden we echt wel nodig! Gelukkig werden we wakker met het zonnetje! Daarna gingen we ons even opfrissen en als ontbijt maar pizza gegeten. Toen dat gedaan was gingen we naar de jumbo, ongeveer 20 minuten lopen. Daar hebben we 2 uur in rond gelopen en een kar vol boodschappen geladen en niet te vergeten heeft ieders 2 PSP spellen erbij gekocht zodat we ons in de avond zeker niet hoeven te vervelen. Toen we terug in ons appartemento waren gingen we onze nieuwe spellen uitproberen en hebben we frietjes gebakken. Wel op de ouderwetse manier. Want een friet pan hebben we hier niet. Morgen het laatste dagje van ons weekend dus daar gaan we nog even van genieten.

3 Februari 2013
Ja we hebben weer heel lang uitgeslapen vandaag.... Toen we wakker werden was de tafel gedekt en hebben we lekker ontbeten! De mannen aan de koffie en ik en Paulien aan de thee. Daarna heb ik even aan mijn huiswerk gewerkt en ik dacht laat ik eens mijn lekkere snoepjes pakken die ik gekocht had bij de jumbo. Mmhm lekker hoor... had niet gezien dat er een hoop mieren in zaten. En had gewoon al wat snoep gegeten! BAH!!!! Gelijk na dat dat gebeurd was gingen ik en Paulien de stad in om mieren doders te kopen, dus vanaf vandaag zijn we ze echt aan het uitroeien. Het is wel goed spul, werd er zelf dizzy van en de mieren leven niet mee hahaha! Daarna heb ik nog even de badkamer gepoetst en een eitje gebakken met paprika en prei. Nadat we gegeten hadden gingen we maar met z'n alle op internet. Zodat we iedereen nog even op de hoogte konden houden van de afgelopen dagen! Laatste dagje nog even relaxen en morgen weer volle gas er tegen aan!

  • 04 Februari 2013 - 10:14

    Oma Ria En Toon :

    hoi jamy je maakt wel spannende dingen mee hoor echt wat voor jou je bent wel druk bezig zelfs met de mieren in gedachten zie ik jou al bezig ik wacht het volgende bericht af kusjes van mij en toon take care doei

  • 04 Februari 2013 - 18:01

    Oma Nellie:

    heee lieve schat
    wat een werk verichten jullie
    ,dat is weer eens heel iets anders als heel de dag op school.
    wel erg leuk ,zou zo mee willen doen.
    wij hebben hier in spanje ook met de tom tom zitten klooien,
    zei iemand dat het door de bergen kwam,
    mooi niet, de straatnamen zijn hier maar halve bak.
    echt spaans,
    ik vind jullie wel stoer hoor,alles zelf doen ,ook nog op mieren jacht,
    straks ga je het nog missen als je thuis bent,
    en wij maar denken denken dat je gauw thuis zou zijn met een heleboel heimwee,ha ha ha
    mooi niet he schat,avontuur en nog eens avontuur,dat is pas leven.
    je doet het heel goed ,ik ben trots op jou.
    toch zal ik weer blij zijn als ik je kan omhezen.
    dag lief ik hou van je .
    liefs oma en een vuisje van cees

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jamy

Actief sinds 12 Jan. 2013
Verslag gelezen: 158
Totaal aantal bezoekers 3460

Voorgaande reizen:

26 Januari 2013 - 03 April 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: