De eerste dagen in Portugal, aveiro - Reisverslag uit Cacia, Portugal van Jamy - WaarBenJij.nu De eerste dagen in Portugal, aveiro - Reisverslag uit Cacia, Portugal van Jamy - WaarBenJij.nu

De eerste dagen in Portugal, aveiro

Blijf op de hoogte en volg Jamy

29 Januari 2013 | Portugal, Cacia

Zaterdag 26 Januari 2013
Om 9 uur in de ochtend stonden we met z’n alle op eindhovenairport. Daar nog afscheid genomen van onze familie’s. Toen moesten we inchecken, pfff wat was dat een rot momentje!!! Ons vliegtuig naar Portugal, Lissabon had 20 minuten vertraging dus we moesten nog even wachten. Uiteindelijk mochten we naar ons vliegtuig. Onze ouders stonden boven bij het raam ons uit te zwaaien. Na 2,5 uur in het vliegtuig gezeten te hebben zijn we aangekomen in LISSABON. Wat waren we blij dat het zonnetje scheen!! :) Met goede moed stapte we uit. Nadat we eindelijk onze koffers gevonden hadden liepen we de gate uit. Pedro een Portugese jongen zou op ons wachten voor de gate, met een bordje PRAVI. Wij liepen zelf ook rond met een bordje PRAVI. En we stonden daar maar……. En zagen dat de mensen daar om ons moesten lachen (fijn). Maar nergens was Pedro te bekennen. Na drie kwartier kwamen we Pedro tegemoet gelopen. Wat was dat een opluchting!! Hij hielp ons met ons bagage en bracht ons met de auto naar het station. Hij was ook erg vriendelijk! Op het station aangekomen moesten we in de eerste instantie lang wachten op de trein, het gaat hier heel anders als in NL. Maar Pedro kon iets regelen waardoor we eerder konden vertrekken. 40 minuten gewacht maar intussen hadden de jongens een lekker pilsje besteld!! Daarna zijn we boven op de trein gaan wachten. Toen we eenmaal in de trein zaten, wisten we eigenlijk niet waar we uit moesten stappen. We hadden het gevragen aan de conducteur en moesten nog 2,5 uur treinreizen. Wat was ik moe!!! Heb het opzich nog goed volgehouden omdat ik en paulien op de koffers mochten zitten. En zoals gewoonlijk was ik weer even in slaap gevallen!! Na die slopende treinreis kwamen we eindelijk aan in AVEIRO. Waar Gloria en haar man op ons stonden te wachten. Super vriendelijke mensen, echt niks op aan te klagen. Ze brachten ons met hun auto naar ons appartemento. En toen we aankwamen in ons appartemento schrok ik best wel wat ik aantrof. Ik niet alleen, me groepsgenootjes ook!! Dit was niet wat ik er van verwacht had en gezien had op google. Maar helaas het is voor de komende dagen even zo!! Toen kregen we van de man van Gloria een rondje Aveiro waar de belangrijkste winkels zaten, en hebben we even snel boodschappen gedaan. Ook dit was een moeilijke keuzen, veel van het eten is toch nog anders als in Nederland. Na de boodschappen zijn we gelijk weer terug naar ons huisje gegaan. ”Lekker” chips als avond eten gegeten want koken lukt hier ook niet echt goed. Na ons avondmaal lekker gerelaxt!!! Om alles een beetje op te vrolijke hadden we kaarsjes gekocht om alsnog de avondsfeer van thuis te voelen.

27 Januari 2013
Vandaag hebben we lang uitgeslapen omdat we erg moe waren van onze zware reis. Daarna wouden we proberen te douche, een klasgenote ging eerst. Daarna wou ik douche, maar helaas was de boiler leeg dus we hadden ijskoud water, fijn als je daar helemaal ingesopt staat!! Toen zijn we ons eigen aan gaan kleden en zijn we naar het winkel centrum van Aveiro gelopen wat gelukkig niet zo verweg is van ons appartemento. Daar hebben we een beetje rond gekeken en lekker wat gegeten bij de MC DONALD ons eerste echte avondmaal in Aveiro. Toen zijn we maar weer terug gegaan naar ons appartemento. We wisten eigenlijk hier niks te doen en het was zo saai in huis en super koud dat we maar meer van Aveiro gingen verkennen. We hebben een heel stuk gewandeld, en best veel gezien van Aveiro. Toen waren we weer richting het winkelcentrum gelopen en daar was alles nog open om 23,00 uur. Super vet!!! Toen zijn we terug gelopen naar ons appartemento en gingen we maar slapen want we waren moe van de wandeling.

28 Januari 2013
Vanochtend hebben we weer lang uitgeslapen omdat we nog een dagje vrij waren. We hadden ons weer aangekleed en gingen weer naar het winkelcentrum. Daar hebben we even een red-bull gedronken op het terrasje. Toen hebben ik en Paulien alle winkels afgezocht voor een leuke handtas. Pff dat was nog een moeilijke keus!!! Daar hebben we best wel lang over gedaan. Maar uiteindelijk toch iets leuks gevonden!! Toen gingen we weer terug naar ons appartemento omdat we dachten dat Karin zou komen, maar dit was een vergissing. Toen we wisten dat ze niet meer kwam hebben we besloten om lekker een pizza te gaan eten. Wat waren die pizza’s LEKKER!!! We kregen de pizza’s niet helemaal op en vroegen een doos zodat we het mee naar huis konden nemen. Weer terug in ons appartemento kregen we een belletje van Karin dat Ana een Portugese vrouw voor onze deur stond. Ze had voor ons een internet router gekocht super lief! Nu kunnen we eindelijk op internet. Nou ja, mijn laptop pakt hem niet dus ik zit nu op Paulien’s laptop. Morgen even kijken voor een stick zodat ik ook lekker op me eigen laptop kan internetten. Voor de rest nog even relaxen want morgen vroeg staat Karin om 08;30 voor de deur om ons verblijf te zien. En om ons onze stageplek te laten zien! Dat word nog spannend!!!! Maar we hebben er super veel zin in!! Eindelijk iets te doen!!

29 Januari 2013
Vandaag stond Karin om 08;30 voor de deur samen met Soul (de man van Gloria), en de dierenarts. Soul had lekker fruit voor ons mee genomen van eigen kweek. Daarna gingen we naar het dierenasiel. Het was anders dan wat ik verwacht had! We begonnen er met schoonmaken. Dit ging niet erg soepel omdat er maar 1 waterslang was, en om met z'n 4e in één hok te gaan werken schoot ook niet op. Ook wou een vrijwilliger die daar werkt alles het liefst zelf doen. Dus de een spoot het hok uit en de ander deed de voerbakjes, waterbakjes en manden uitspoelen. In de middag mochten we bij Gloria en Soul eten. Groentensoep, anders dan dat we gewend zijn maar erg lekker! Daarna zijn we naar het anderen huisje wezen kijken. Het andere huisje vonden we nog minder als wat we nu hadden dus hebben we besloten om in Aveiro te blijven en schoonmaak spullen aangeschaft en kookmateriaal gekocht. Daarna zijn we naar het anderen asiel gegaan, daar was het groter als in het asiel waar we zelf in zitten. In de avond waren we weer bij Gloria en Soul, en ja ze hadden weer eten besteld (soort tonijn ovenschotel). Hiervan hebben we ook echt genoten. Daarna nog lang geknuffeld met de katten. Ze hebben er ongeveer 70 in huis. Kei lief!!! Morgen vroeg moeten we er weer tegen aan we moeten honden en katten castreren en steriliseren. Nu ik eindelijk internet heb kan ik eindelijk me huiswerk maken vandaar dat ik nu van alle dagen in één bericht heb gezet. Vanaf nu ga ik het bijhouden! Nu snel gaan slapen, morgen weer een nieuwe zware dag!

  • 30 Januari 2013 - 01:02

    Corina :

    hey meis hoe gaat het hoop goed
    hoe was je vlucht en je stage
    vast anders als hier denk aan je succes
    xxxx corona.en.dylano

  • 30 Januari 2013 - 06:47

    Randy:

    Joehoee!! Zo te lezen gaat het goed met je, het zal idd even
    Wennen zijn allemaal, maar de zon en het werk met de beestjes lijkt me geweldig!!
    Hier is het koud en vooral erg NAT!!
    Geniet er van de aankomende weken, het wordt vast een fantastishe ervaring!!
    Knuffel van mij, Randy.

  • 30 Januari 2013 - 08:13

    Fannie:

    Wat goed joh! Leuk om te lezen dat jullie én lekker eten én van alles meemaken!

  • 30 Januari 2013 - 08:39

    Elroy & Anouk:

    Hey meid.

    Wat zijn wij trots op jou dat je dit doet!
    Probeer zoveel mogelijk te genieten want het is een hele mooie ervaring.
    Maar zo te lezen gaat alles je goed af.
    We zullen je verhalen blijven volgen.
    Veel plezier!!

    Xxx
    Elroy en Anouk

  • 30 Januari 2013 - 08:59

    Corian :

    Hey vrouwke hoe gaat het daar hou vol je kunt het ok heel veel sucses had je nig een wahtsup gestuurd maar krijg je niet aan daar denk ik
    Een helle dikke knuffel van mij

  • 30 Januari 2013 - 09:17

    Ana En Ash:

    Lieve James,

    Je hebt al heel wat meegemaakt in die paar dagen zeg! Balen van je appartementje maar geloof me ook dat gaat wennen! Komt helemaal goed! We hebben 100% vertrouwen in je!
    Ons niet te veel missen en mams en paps natuurlijk! De tijd z
    Je voorbij vliegen!

    Pas heel goed op jezelf en heel veel kusjes van ons
    Xxx

  • 30 Januari 2013 - 09:48

    Toon En Oma Ria:

    hoi jamy we hebben jou verslag gelezen leuk hoor een heel andere wereld daar he echt wat voor jou pas op jezelf hoor groetjes oma ria en toon ps het is hier klotenweer

  • 30 Januari 2013 - 16:49

    Oma Nellie:

    ha lieve schat
    fijn dat het weer een beetje gaat,
    oma is zo trots op jou
    en je verslag is mooi en goed geschreven .
    doe je wel heel goed op mijn jamy passen,
    hele dikke knuffel van jou oma
    en ceesie geeft jou een vuisje.
    tot bels liefs oma

  • 31 Januari 2013 - 12:51

    Pamela:

    heeey lieve schat

    wat een moooi verhaal alleen jammer van je huisj
    ik hoop dat je het naar je zin zult hebben.
    ik bel je vandeweek nog wel eventjes
    ik mis je nu al maar zul je mij wel beloven heel voorzichtig te doen daar tussen die portugese meesen en mannen zorg goed voor der

    xxxx liefs pamela loveyou xx(L)

  • 03 Februari 2013 - 09:38

    Fannie:

    Wat stoer allemaal joh! Goed te horen & zien dat het met jullie goed gaat!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jamy

Actief sinds 12 Jan. 2013
Verslag gelezen: 478
Totaal aantal bezoekers 3469

Voorgaande reizen:

26 Januari 2013 - 03 April 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: